Menu

Probleem ding UE4 game moeilijk heel lastig

Tygo

De avatar van Tygo
  • Ik ben niet gay/bi.
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden Sevvlor

Hello!
I'm working on a project and can't figure this out. This is a bit advanced (I think). I spawn unique rooms into my level in a grid layout. Every room are the same dimensions. The doors are at the same position at all of those rooms (but some only have the north door and some have the north, south door. I want to spawn hallways. Here is a picture of what I want at the end.

I have 4 types of hallways: - 2 Door Straight - 2 Door Corner - 3 Door T - 4 door intersec. But what is the best way to implement this?

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • Beheer
  • Beheer
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden

Bedoel je: Hoe kan je dit 't best aanpakken? Als in: Hoe zou je dit programmeren?

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Tygo

De avatar van Tygo
  • Ik ben niet gay/bi.
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden Tygo

Sevvlor
Bedoel je: Hoe kan je dit 't best aanpakken? Als in: Hoe zou je dit programmeren?

Hoe kan je dit 't best aanpakken? Die andere mag ook.

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • Beheer
  • Beheer
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden

Voor de aanpak zou ik alles zo ver mogelijk opsplitsen in herbruikbare objecten.
Disclaimer: ik ben niet echt bekent met UE4 maar ik neem aan dat dit ook bij deze engine kan.

Dus je maakt aparte objecten voor:

  • De speler
  • De gang
  • De kamers
  • etc...

Van de kamer en gang objecten kan je dan per object aangeven welke direction en size .e.d. Daarnaast kan je een aantal supertypes maken die Collision Detection afhandelen. Deze kunnen dan worden inherited door de objecten.

Ik kan trouwens een heel technisch design-epistel schrijven, maar snap je de kern een beetje?

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Tygo

De avatar van Tygo
  • Ik ben niet gay/bi.
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden

Sevvlor
Voor de aanpak zou ik alles zo ver mogelijk opsplitsen in herbruikbare objecten.
Disclaimer: ik ben niet echt bekent met UE4 maar ik neem aan dat dit ook bij deze engine kan.

Dus je maakt aparte objecten voor:

  • De speler
  • De gang
  • De kamers
  • etc...

Van de kamer en gang objecten kan je dan per object aangeven welke direction en size .e.d. Daarnaast kan je een aantal supertypes maken die Collision Detection afhandelen. Deze kunnen dan worden inherited door de objecten.

Ik kan trouwens een heel technisch design-epistel schrijven, maar snap je de kern een beetje?

Het is meer dat ik dat gangen tussen die kamers moet hebben. Alles is al zijn eigen object.

Tygo

De avatar van Tygo
  • Ik ben niet gay/bi.
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden

Hoi,
Ik ben bezig met een systeem waardoor een map automatisch gemaakt wordt op basis van een seed. Er is een array met unieke kamers die in een grid op een random plaats worden geplaatst. Die unieke kamers kunnen meerdere deuren hebben die niet altijd aan dezelfde kant zitten. Tussen die unieke kamers moeten gangen komen zie OP image. Sevvlor voor uitleg

Alle kamers zijn even groot (In principe):
https://i.imgur.com/OP0YiYS.png

4 types kamer:
https://i.imgur.com/NBAqW2P.jpg
https://i.imgur.com/Uj0ICz0.png
https://i.imgur.com/7bHlGaQ.png
https://i.imgur.com/l3ALGdo.png

Tygo

De avatar van Tygo
  • Ik ben niet gay/bi.
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden

nog meer info

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • Beheer
  • Beheer
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden

stom idee maar heb je hier wat aan: https://forums.unrealengine.com/development-discussion/content-creation/86639-how-to-create-hallways? Ik ga morgen ff in de doucmentatie bladeren😃

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Tygo

De avatar van Tygo
  • Ik ben niet gay/bi.
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 6 dagen geleden

Sevvlor
stom idee maar heb je hier wat aan: https://forums.unrealengine.com/development-discussion/content-creation/86639-how-to-create-hallways? Ik ga morgen ff in de doucmentatie bladeren😃

Nope. Is modelling.

Poepje

De avatar van Poepje
  • Geregistreerd lid
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 5 dagen geleden

Je kan toch een gang maken op dezelfde manier als dat je de kamers gemaakt hebt?

Tygo

De avatar van Tygo
  • Ik ben niet gay/bi.
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 5 dagen geleden

Poepje
Je kan toch een gang maken op dezelfde manier als dat je de kamers gemaakt hebt?

Ik heb het model maar die gang moet spawnen op de goede plekken

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • Beheer
  • Beheer
Geplaatst 1 week, 5 dagen geleden

Met andere woorden: Je wil de spawn locatie bepalen?

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Kippensoep

De avatar van Kippensoep
  • Geregistreerd lid
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 4 dagen geleden

Ben je er uit? Anders ga ik het ff in mijn vriendenkring vragen

Tygo

De avatar van Tygo
  • Ik ben niet gay/bi.
  • Geregistreerd
Geplaatst 1 week, 4 dagen geleden

Sevvlor
Met andere woorden: Je wil de spawn locatie bepalen?

Ja, eigenlijk een array met Spawn locaties en welke gang.

Kippensoep
Ben je er uit? Anders ga ik het ff in mijn vriendenkring vragen

Nope.

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • Beheer
  • Beheer
Geplaatst 1 week, 3 dagen geleden Sevvlor

AFAIk kan je bij het object gewoon een locatie opgeven, die locatie kan je bepalen vanaf de kamer toch? of niet? Als een soort van spawnNextTo

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Snel reageren

Flag Content
Processing...

Geef een duidelijke reden waarom een administrator naar deze post moet kijken