Menu

Ionic 4 MySQl (Database)

Suf

De avatar van Suf
  • Certified Uitpoeper
  • Donateur
Geplaatst op 27-1-2019 15:38

Beste,

Ik probeer vanuit mijn app een database verbinding te maken met php naar een MySQL database die ook draait op localhost.
Mijn docent heeft me verteld dat ik een database connectie kan opzetten met php inclusief een query om bijvoorbeeld gegevens te fetchen.
Die desbetreffende gegevens laten encoden in json en met json dat kunnen ophalen in je app met Typescript.

Nou dat is makkelijk gezegd dan gedaan en aangezien het weekend is, kan ik het hem niet vragen om mij uitgebreid uit te leggen hoe dit moet.
Dus voor de personen die mij graag willen hebben die ervaring hebben met ionic versie 4, ik heb momenteel een php code localhost draaien die een json array returned, wat moet ik nu verder doen?

• Suf

King

De avatar van King
  • Geregistreerd lid

Je wil dus met PDO een verbinding ophalen en die in json formaat terug geven?

Stanley

De avatar van Stanley
  • ☕🙂
  • Donateur
Geplaatst op 30-1-2019 17:16

Je zou met php api met data uit de database maken en dan met ionic ophalen. Hebben wij toevallig pas geleden gedaan. Om nu te zeggen dat het fijn werkt is anders.

“A coffee a day keeps the grumpy away.”

HetIsBas

De avatar van HetIsBas
  • Geregistreerd lid

Stanley
Je zou met php api met data uit de database maken en dan met ionic ophalen. Hebben wij toevallig pas geleden gedaan. Om nu te zeggen dat het fijn werkt is anders.

Het is wel beter en veiliger dan een directe verbinding met de database vanuit een app.

OT: Ik werk zelf niet met Ionic, maar volgensmij is er wel een core-library die http requests kan doen, daarmee kun je je json weer ophalen.

Snel reageren

Flag Content
Processing...

Geef een duidelijke reden waarom een administrator naar deze post moet kijken