Menu

[Hulp gezocht] GPU fans draaien niet op Ubuntu server 18.04

Jens

De avatar van Jens
  • waar is de lam saus???
  • Moderator
Geplaatst 3 dagen, 17 uur geleden Jens

Hoi allen,

Voor een keer heb ik eens hulp nodig😛 Ik heb deze week een PC gekregen van een vriendin met een GTX 1060 in. Ik heb op deze PC een headless Ubuntu server ge├»nstalleerd.

Het enige probleem nu is, is dat de ventilatoren van mijn GPU niet draaien, de temperatuur van de GPU blijft onder geen load wel op 53┬░C (wat opzich geen probleem is.) Ik heb al geprobeerd om via pwm1 de fan speeds aan te passen, maar tevergeefs. Hij draait nu op een nouveau driver, op een nvidia driver zelf heb ik het ook al geprobeerd, maar met deze kon ik geen fan speeds aanpassen omdat hij headless draait.

Ik heb er gisterenavond heel de tijd naar gezocht, en heb het uiteindelijk opgegeven.

EDIT: Ik heb er nog niet specifiek op gelet, maar volgens mij draaien de fans ook niet als ik hem boot.

Wie o wie kan mij helpen?
Alvast bedankt xx

moderateur sinds 19/08/2016
ben af en toe een vliegtuig

EatMyHitzz

De avatar van EatMyHitzz
  • -
  • Donateur
Geplaatst 3 dagen, 16 uur geleden

Gewoon geen ubuntu gebruiken

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • Beheer
  • Beheer
Geplaatst 3 dagen, 16 uur geleden Sevvlor

EatMyHitzz
Gewoon geen ubuntu gebruiken

En maar verbaast zijn als jij geen hulp krijgt. Als je het antwoord niet weet houd dan gewoon je mond ipv alleen maar een domme opmerkingen te plaatsen.

Anyhow, zijn de fans wel juist aangesloten? Werken zij in een ander systeem wel? Zijn de kaarten juist aangesloten? Kan je anders in BIOS booten en daar een test uitvoeren als de kaarten dit ondersteunen?

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Jens

De avatar van Jens
  • waar is de lam saus???
  • Moderator
Geplaatst 2 dagen, 19 uur geleden

De GPU had blijkbaar passieve koeling als er weinig load op zat. Heb besloten om de GPU er uit te nemen, aangezien ik hem niet echt gebruik.

moderateur sinds 19/08/2016
ben af en toe een vliegtuig

Poepje

De avatar van Poepje
  • Geregistreerd lid

Ah. Je had hem kunnen gebruiken als render server

Snel reageren

Flag Content
Processing...

Geef een duidelijke reden waarom een administrator naar deze post moet kijken