Menu

Blazor 2.0, de ontwikkeling, wat nu verder?

Raaf

De avatar van Raaf
  • Geregistreerd lid

Sevvlor
Heel simpel:

is_file() is tijdelijk omdat de driver die ik voor storage gebruik daar specifiek een bug mee heeft. Moet ik fixen, is een server setting.

Storage Ik wil dat apart houden zodat ik bijvoorbeeld s3 kan blijven gebruiken zonder dat jullie dat merkte

Oh, that makes sense.🙂

Enige wat je nog kan doen voor sexy-uitstraling is ternary operators te gebruiken.

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • ᕕ( ᐛ )ᕗ
  • Beheer
Geplaatst op 6-9-2019 10:50

Update is iets uitgesteld trouwens: ik ben de RBAC implementatie naar client side toe aan het herzien🙂

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Poepje

De avatar van Poepje
  • Geregistreerd lid

Hmmm hor doe je rbac in vue?

Navel9

De avatar van Navel9
  • Ontwikkelaar🙂
  • Ontwikkelaar
Geplaatst op 11-9-2019 19:31

Poepje

In de backend kijken welke permissies bij de gebruiker horen en dan meesturen met de normale user data.. makkelijk zat

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • ᕕ( ᐛ )ᕗ
  • Beheer
Geplaatst op 11-9-2019 22:04

Navi

Poepje

In de backend kijken welke permissies bij de gebruiker horen en dan meesturen met de normale user data.. makkelijk zat

Maar dan moet je ergens nog wel een manier verzinnen waarop je dat goed verwerkt in de vue app, ikzelf worstel er een beetje mee

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Navel9

De avatar van Navel9
  • Ontwikkelaar🙂
  • Ontwikkelaar
Geplaatst op 12-9-2019 01:14 Navel9

Sevvlor

Navi

Poepje

Maar dan moet je ergens nog wel een manier verzinnen waarop je dat goed verwerkt in de vue app, ikzelf worstel er een beetje mee

Mijn oplossing hiervoor was: In laravel een attribute maken en die meesturen wanneer je de gebruiker ophaalt. Elke keer dat jij nu je gebruiker ophaalt via hoe je dat ook doet neem je de permissies mee. In vuejs kun je simpelweg v-if="user.permissions.blabla" doen en her werkt perfect!

En hoe haal je de permissies op? Nou precies op dezelfde manier als hoe je deed voor vuejs.

Eran

De avatar van Eran
  • Vragen over programmeren? PM!
  • Donateur
Geplaatst op 12-9-2019 08:08

Navi

Sevvlor

Navi

Poepje

Mijn oplossing hiervoor was: In laravel een attribute maken en die meesturen wanneer je de gebruiker ophaalt. Elke keer dat jij nu je gebruiker ophaalt via hoe je dat ook doet neem je de permissies mee. In vuejs kun je simpelweg v-if="user.permissions.blabla" doen en her werkt perfect!

En hoe haal je de permissies op? Nou precies op dezelfde manier als hoe je deed voor vuejs.

Valt dat niet te "cheaten"? User object zelf aanpassen zodat je permissies hebt die je eigenlijk niet hebt?

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • ᕕ( ᐛ )ᕗ
  • Beheer
Geplaatst op 12-9-2019 08:12

Dat is niet hoe RBAC werkt.. rollen hebben permissies, gebruikers niet. 🤷‍♀️ Dus moet op de frontend een this.$can() implementeren en dáár de logica in stoppen

Navel9

De avatar van Navel9
  • Ontwikkelaar🙂
  • Ontwikkelaar
Geplaatst op 12-9-2019 15:16

Sevvlor
Dat is niet hoe RBAC werkt.. rollen hebben permissies, gebruikers niet. 🤷‍♀️ Dus moet op de frontend een this.$can() implementeren en dáár de logica in stoppen

Oke nou wat ik deed waren alle rollen ophalen die de gebruiker had, en op basis van de rollen werden alle permissies opgehaald.

Zo kon je 5 rollen aan een gebruiker toevoegen en nog alle correcte permissies zien.

Navel9

De avatar van Navel9
  • Ontwikkelaar🙂
  • Ontwikkelaar
Geplaatst op 12-9-2019 15:19 Sevvlor

Eran

Valt dat niet te "cheaten"? User object zelf aanpassen zodat je permissies hebt die je eigenlijk niet hebt?

Nou nee. Officieel gezien werden de permissies samen in de JWT token gegooit. Je zou dus de token moeten aanpassen maar dat gaat niet zonder de juiste sleutel

de juiste sleutel zit in .env onder ‘APP_KEY’

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • ᕕ( ᐛ )ᕗ
  • Beheer
Geplaatst op 12-9-2019 15:51

Maar... Maar... Ik gebruik geen JWT dus dat is niet van toepassing daarnaast is dat NIET hoe RBAC werkt. Een this.$can() implementatie is het best, je hoeft daarvoor geen lelijke if-statements te doen, geen lelijke hacks op een userobject. Geen geneuzel met JWT.

Poepje

De avatar van Poepje
  • Geregistreerd lid

Hoe ga je die can implementeren dan

Kippensoep

De avatar van Kippensoep
  • Verbannen
  • Verbannen
Geplaatst op 12-9-2019 21:31

Als je geen JWT gebruikt? Wat is die token in localstorage dan?

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • ᕕ( ᐛ )ᕗ
  • Beheer
Geplaatst op 13-9-2019 19:12

Kippensoep
Als je geen JWT gebruikt? Wat is die token in localstorage dan?

Een token waarmee je Praat met de api

Kippensoep

De avatar van Kippensoep
  • Verbannen
  • Verbannen
Geplaatst op 13-9-2019 23:54

Ah Nice hoe kan ik hem seconden?

Snel reageren

Gelezen door: (219 leden 5.504 weergaven) Arne, Sasha, Queen, Mitchel, Diego, Noury, Stefan, Lars, Baloe, Tim, Netwerk, Stanley, Sevvlor, Kayne, Tomatoplane, Jens, Leon, Jeanine, JensL, Gaby, Odysseus, Pim, Bobo, Zoe, Seaslug, Zegher, Vienna, Jordy, Robin, Moe, Teun, Kevinnie, Hay, Poepchinees, WildBrian, Noura, Jochems, Joery, Electronics, Koen, Finley, Nick, Lucas, Finicky, Damey, Klaas, Faxity, Johan, Vincent, Furkan, Mike, Plak, Hirving, Aguy, Dylan, Jonas, Dion, Rien, Danny, William, Ivo, Volpux, Duncan, Rajeck, Yassine, Indra, Menno, Lex, U434, SynteX, Rein, Lenin, Kris, Eran, Oaxio, Maxime, Collin, VinceTM, Wesz, Jaimie, Progy, Tygo, Poah, Jarno, UGxPim, U580, IJordy, IMax21, Arrow, Amir, Kenny, Noa, Duckie, Mikee, SymonTimez, Roman, Myron, Thom, Playsaray, Bribri, Daniel, IPhone, Enzoknol, Ethereal, Marcooo, Sefa, Lanvin, Rick, Mcpoesen, Wouter, Bryant, JezusChristus, Dylaan, Cydian, KoffieMok, Stijn, Matthijs, Leak, Beamer, StoutePaasHaas, Louayy, Mustache, Robinx, ByJacco, Wannes, Sigint, Happytripper, Mark, Gladiator, Juliantje, JoeyB, Jeff, Scanda, Madness, Palm, Paralyzed, Trenchancy, YoCazzah, Jacco, Frank, Sulka, RobinRN, Sally, Avion, IJulian, Danielle, Thijs, Deinte, VDylan, OMG, Geit, Gasoline, Geeky, Xora, Bas, Yass, Julian, Stroophotel, Raaf, Mouse, Kippensoep, Poepje, Teun2, Mtc, Emolicious, Justiandev, Kudjoch, Quality, Pepijn, Steven, Jeffy, Random, Navel9, Mysterio, Stan, Alpaca, Robinn, Delicious, Wolfy, Yoel, Professor, OTNL, Sensation, Mvdh, Rylicious, 101KushNL, YBNL, BernardVanErp, Bready, Tonic, DitisDaan, Kevinx, Passie, JoppieSaus, Nightmare, HolyBlobfish, FrietSaus, Thibeau, ItsLeandroo, Warrior, Sdasdasdad, Jensjeflensje, Skid, Skiddie, Tank, Dutchwilco, SpotifySale, Jordy076, Elissatje, Gabrielle, Decibel, Gevorg, Retro, Mo, Fucksef, Schaapsherder, Vector, Bladee en Cuban

Flag Content
Processing...

Geef een duidelijke reden waarom een administrator naar deze post moet kijken