Menu

Beginners guide 17-5-2017 [update: 31-12-2017]

JoeJoe

De avatar van JoeJoe
  • Donateur
  • Donateur
Geplaatst op 17-5-2017 16:16 JoeJoe

Hallo Blazor lid,

Dit topic is bedoelt voor de nieuwkomers onder ons. Aangezien Blazor nog steeds groeit, komen er ook nieuwe leden bij (logisch). In dit topic kan je alle in & outs vinden over Blazor.
Nu vraag jij je waarschijnlijk af wat je in dit topic allemaal kunt vinden. Hieronder een lijstje met de inhoud van dit topic:

• Het gebruikersprofiel
  • Instellingen wijzigen
    • Algemene instellingen
    • E-mailinstellingen
    • Meldingen
    • Forum
    • Fora uitschakelen
    • Locatie verbergen
    • Online status verbergen
  • Vrienden
  • Sessies
  • Berichten (PB)
  • Uploads (topic)
  • Meldingen
  • Doneren
  • Weetjes
  • Nultolerantiebeleid (niet geldig)
  • Blazor API
  • Notitieblokje
  • Kleurenkiezer
  • Jouw statistieken
  • Twee-staps verificatie
  • Pushbullet

Het gebruikersprofiel
Wat is het gebruikersprofiel nou precies? Het gebruikersprofiel is jouw eigen profiel, alleen jij kan dat bekijken er staat informatie over jouw account. Je kunt er bijvoorbeeld vinden hoeveel reacties je hebt, of hoeveel topics. Dat niet alleen want je kunt er ook zien hoeveel likes je hebt. Je kunt likes krijgen door berichten of topics te plaatsen waar mensen dan op het hartje () kunnen drukken.

Voor de rest kan je het waarschuwingsniveau zien & jouw schijfverbruik. De reden van jouw gekregen waarschuwing kan je er ook vinden.
Ga naar het gebruikersprofiel

Instellingen wijzigen

Instellingen wijzigen? Dat kan! Als je naar instellingen gaat zie je dat er veel aan te passen is. Zo kun je bijvoorbeeld vriendenverzoeken of privéberichten uit- of inschakelen

E-mailinstellingen:

Er zijn een aantal e-mailinstellingen, je kunt er voor kiezen om een e-mail te krijgen bij een directbericht, vriendenverzoeken & beveiligingsmeldingen. Uit-/inschakelen kan bij instellingen

Ook kun je er voor kiezen om beveiligingsmeldingen per e-mail te ontvangen.

Meldingen:

Momenteel is deze functie niet beschikbaar. Zodra deze in de toekomst beschikbaar is, zal er informatie in de guide worden toegevoegd.

Forum:

Op dit moment zijn er geen instellingen beschikbaar. Zodra deze in de toekomst beschikbaar zijn, zal er informatie in de guide worden toegevoegd.

Fora uitschakelen:

Dat is mogelijk, je kan dit vinden rechtsonder bij het vakje: "Fora uitschakelen". Dit zorgt ervoor dat het door jouw gekozen fora niet wordt weergegeven in de recente activiteiten.

Locatie verbergen

Liever niet dat mensen jouw locatie kunnen zien? Geen probleem, in de instellingen kan je dit uitzetten. Ga naar mijn instellingen om het uit te zetten.

Online status verbergen

Je kunt jouw online status verbergen, dit zorgt er voor dat mensen jouw "laatst gezien" op jouw profiel niet kunnen zien. Maar, je bent wel te zien onder aan de pagina bij statistieken. Je kunt het aan/uit zetten bij mijn instellingen onder privacy settings

Vrienden

Natuurlijk kan je ook vrienden met elkaar worden op Blazor, als ik naar mijn openbare profiel ga, zie je met wie ik bevriend ben op Blazor.
Je kunt vrienden ook verwijderen, daarvoor moet je naar vrienden beheren. Je ziet in een tabel alle vrienden die jij hebt. Door op de verwijder button () te drukken wordt dit lid verwijdert uit jouw vriendenlijst.

Op het profiel, kan je iemand een verzoek sturen ()

Sessies

Wanneer je inlogt op Blazor wordt er een sessie aangemaakt. Zo zie je het IP waarmee is aangemeld, de details (in mijn geval Win10 - Chrome), wanneer het is aangemaakt & laatst actief. Ook deze kun je verwijderen, je hebt twee opties: je verwijderd ze stuk voor stuk of je trekt alles in één keer in (). Deze button staat rechts boven.
Ga naar mijn sessies

Het kan voorkomen dat je iemand een PB (privébericht) wilt sturen. Dit kan je doen door naar iemands profiel te gaan. Je ziet dan deze link: . Druk daarop en de rest wijst zich vanzelf.
Weetje: de PB's die jij verstuurd zijn altijd versleuteld. Meer informatie erover: klik hier

Uploads

Elke gebruiker op Blazor heeft één ruimte waar hij plaatjes kan uploaden. Je kunt plaatjes uploaden door een topic of reactie te plaatsen, je ziet rechts onderaan deze () button.

Om de uploads te beheren ga je naar mijn uploads, je kan ze daar bekijken & verwijderen.

Meldingen

Dit heeft nog niet zo heel lang geleden zijn entree gemaakt op Blazor, daardoor is het nog steeds in de beta. Als iemand heeft gereageerd in jouw topic, binnenkort meer, krijg je een melding. Je kunt jouw meldingen bekijken rechtsboven (breacrumb hoogte), je ziet dit (). Als je daar op klikt krijg je een overzicht van jouw meldingen, je kan er voor kiezen om ze te markeren als gelezen, ze gaan dan weg.

Wil jij voor één of andere reden jouw meldingen terug zien? Dat kan ga naar melding geschiedenis

Doneren

Wil je Blazor steunen? Dat kan, je kunt hier doneren. Verdere informatie staat daar.

Weetjes

Weetje 1: Blazor is gemaakt in CakePHP, door Sevvlor
Weetje 2: In het team zit: Finley (), Jens (), Tim (), Lars () en Lenin ()

Nultolerantiebeleid

Het "Nultolerantiebeleid". Dit wilt zeggen dat de regels strikt worden nageleefd. Gebruik je bijvoorbeeld een VPN? Zet hem uit! Zo voorkom je een verbanning.
Dit beleid is niet geldig

Blazor API

Data van Blazor binnenhalen op jouw eigen applicatie? Dat kan met de Blazor API. Om er gebruik van te maken heb je de API client nodig.
Verder moet je de API activeren, zo krijg jij een "public key" én een unieke "private key", de private key is jouw wachtwoord, behandel dit ook als een wachtwoord. De private key wordt gebruikt om jouw verzoeken te authenticeren. Je kunt dit vinden in: API Settings.

Blazor API documentatie

Notitieblokje

Snel iets opschrijven wat je nog moet doen, of wil je iets onthouden? Dat kan makkelijk als je op Blazor bent. Ga naar mijn notities om iets op te schrijven.

Kleurenkiezer

Het standaard blauwe kleurtje van Blazor zat? Sinds kort kan je een eigen kleur kiezen. Ga naar instellingen, onder "instellingen" (direct bovenaan) zie je "website kleur" staan. Als je erop drukt opent er een venster waar jij jouw gewenste kleur kunt kiezen.

Jouw statistieken

Benieuwd hoe vaak jouw profiel bezocht is? Hoeveel berichten je gekregen hebt of hoeveel "verhalen" je gedeeld hebt. Je kan dit, en andere statistieken, zien op deze pagina.

Twee-staps verificatie

Wil je makkelijker en veiliger kunnen inloggen op Blazor? Dan kan je gebruik maken van de twee-staps verificatie. Om multi-factor authentication aan te zetten moet je het plaatje op de pagina scannen met Google, Microsoft of Authy Authenticator.

Verifieer de code hier

Pushbullet

Met Pushbullet ontvang je meldingen als iemand jou naam genoemd heeft of geciteerd heeft. Dit is mogelijk wanneer jouw account gekoppeld is aan Pushbullet. Bekijk deze tutorial gemaakt door Tim.

Diego

De avatar van Diego
  • Go, Diego, Go!
  • Donateur
Geplaatst op 17-5-2017 17:25

Ziet er erg goed uit, mijn complimenten!

Ajaxftw

De avatar van Ajaxftw
  • Verbannen
  • Verbannen
Geplaatst op 17-5-2017 20:40

Thx voor de zeer goede release. Ik heb alleen een vraag, hoe heb je die kopjes zo mooi gekregen?

JoeJoe

De avatar van JoeJoe
  • Donateur
  • Donateur
Geplaatst op 17-5-2017 20:43 JoeJoe

Ajaxftw
Thx voor de zeer goede release. Ik heb alleen een vraag, hoe heb je die kopjes zo mooi gekregen?

Gewoon de tekst in BOLD zetten.

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • ᕕ( ᐛ )ᕗ
  • Beheer
Geplaatst op 18-5-2017 09:42

Flakes

Ajaxftw

Gewoon de tekst in BOLD zetten.

Welke ik aangepast heb naar ##header😳

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Queen

De avatar van Queen
  • F*ck them all.

Handig
Trouwens Dootje zit ook nog in het team

JoeJoe

De avatar van JoeJoe
  • Donateur
  • Donateur
Geplaatst op 17-6-2017 21:54

Queen
Handig

Aangepast, ik heb Sevvlor overigens weg gehaald omdat hij voorlopig toch niet in het team zit.😛

Fatique

De avatar van Fatique
  • Geregistreerd lid

Nice!

Queen

De avatar van Queen
  • F*ck them all.

Royal

Queen
Handig

Aangepast, ik heb Sevvlor overigens weg gehaald omdat hij voorlopig toch niet in het team zit.😛

Hij beheert de server

Usr51

De avatar van Usr51
  • EX-Teamlid
  • Ex-teamlid
Geplaatst op 19-6-2017 00:57

Nice, er staat alleen 2x "meldingen" in.

Sevvlor

De avatar van Sevvlor
  • ᕕ( ᐛ )ᕗ
  • Beheer
Geplaatst op 19-6-2017 23:06

Ik mis de API

Clippit should work on the suicidal hot line: "It seems you want to die, would you like a list of ways to die?"

Myron

De avatar van Myron
  • Donateur
  • Donateur
Geplaatst op 20-6-2017 09:14

Sevvlor
Ik mis de API

Ik ook

JoeJoe

De avatar van JoeJoe
  • Donateur
  • Donateur
Geplaatst op 20-6-2017 17:07

Beginners guide is geüpdatet. API staat er nu bij.🙂

Poah

De avatar van Poah
  • Donateur
  • Donateur
Geplaatst op 20-6-2017 17:10

Misschien informatie over de tekst-editor toevoegen?

JoeJoe

De avatar van JoeJoe
  • Donateur
  • Donateur
Geplaatst op 20-6-2017 17:16

Daddy

Wat zou je voor informatie erbij willen hebben? De teksteditor is toch overzichtelijk genoeg?

U580

De avatar van U580
  • Geregistreerd lid

Royal

Daddy

Wat zou je voor informatie erbij willen hebben? De teksteditor is toch overzichtelijk genoeg?

Nope hij is echt niet noob-friendly

Snel reageren

Flag Content
Processing...

Geef een duidelijke reden waarom een administrator naar deze post moet kijken